Jesus skapar tro

Att tro - är att ta steget!
En cowboy i Arizona gav en gång den här beskrivningen av vad tro egentligen är.
Tro, sa han, det är som att stå på kanten till Grand Canyon i Arizona. Vid dina fötter så finns det ett stup på 500 meter. Medan du står där och beundrar naturens under börjar skogen brinna runt omkring dig. Vinden blåser mot dig och du upptäcker att alla möjligheter att komma därifrån är avskurna.
Brandrök fyller Grand Canyon. Du kan inte längre se dess botten.
Du vet inte vad du ska göra. Plötsligt hör du en röst nerifrån.
Den säger "Du ska hoppa. Jag är här och tar emot dig." Du tittar försiktigt över kanten, men ser ingenting genom röken. En gång till hör du rösten "Ta bara ett steg över kanten, jag tar hand om dig"

Att ta steget, fast man inte kan se. Att ta steget utan bevis - bara i tro på den som ropar på dig - det är kristen tro.
Tron, det är att lita på Gud. Kunde jag bevisa allt, så vore det inte tro längre.
Tron är som kärleken. Du kan aldrig bevisa att du älskar någon.
Bara ge och ta emot kärlek.



Kommentarer
Postat av: Sophie

Jätte vacker historia! Jag gillar den starkt!

Postat av: Peter A

Fast Gud har ju aldrig ens ropat. Han är inte ens en röst genom röken. Han är ju ingenting.



Så jag tycker det faller lite argumentet. Trots att du inte kan se luft kan du bevisa att den finns,. Gud har inget som talar för sig. Annat än att människor vill att han ska finnas.



Jag vill att massa saker ska finnas hända och ske, men inte händer det för det.



Bekvämt dock av kristna att förklara sin tro på ett sådant sätt att dom inte behöver göra något för att bevisa den. På samma sätt så skulle ju en ateist också kunna förklara sin tro? Det finns inga bevis för det, därför tror jag? Därför enligt ditt egna argument är ateismen lika sann som kristendomen, och judendomen och islam? Hur kan du då ta ställning och välja den kristna sidan? Att tro på en gud är inte samma sak som att vara kristen, hoppas du förstår och vet skillnaden?



Nej, denna förklaring är så full i hål precis som allt annat som talar för kristendomen. Det är fint att ha en tro, men bara idiotiskt att försöka bevisa den utan att bevisa någonting.

2010-02-14 @ 17:21:40
Postat av: Emma

Men du Peter är ju bara idiotisk när du kommer med dina onödiga åsikter som ingen ens bryr sig om!



Kom inte och säg vad som är rätt och fel om någons tro.......!!!!!!!!!!111ettett



Deprimerande människa... suck

2010-02-23 @ 16:39:32
URL: http://emstaar.blogg.se/
Postat av: Elin

Ja det är så kul när folk ska kommentera när de inte har någon aning om vad dom snackar om.



Jag har inte ens velat lägga ner energi på att svara.



Som jag brukar säga:



Never argue with an idiot. They drag you down to their level and then beat you with experience!

2010-03-10 @ 00:04:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback