Ljuvliga musik

Natten kysste mig godmorgon.
En ny dag nya möjligheter till vadå?
Jag låg kvar i sängen stirrade på tapeten som dekorerar mina väggar,
sen stirrade jag upp i taket som skyddar mig från regn.
Vem skyddar mig från världen?
Jag blundade..
Vem skyddar världen?
Det är kanske inte det som är det viktigaste
Det är innehållet som räknas
Det är insidan som räknas
Det är vi som räknas
Jag öppnade ögonen,
stirrade upp i taket som skyddar mig från regn
sedan gick jag upp för att skapa nya möjligheter






Vad skulle vi göra utan musik i våra liv?





Jag vet att jag skulle göra mig själv galen. Ibland när jag inte har lyssnat på musik på länge och slår igång en låt, får jag så mycket hurvas så det kittlas i tårkanalerna..

Förstår ni hur mycket musik faktiskt kan både förbättra & försämra saker i våra liv?
Jag menar, vem har inte slagit igång den låten som gör en mest ledsen, när vi redan är på bristningsgränsen? Och där sitter man och lipar som ett litet barn. Tills man börjar fundera på vad man håller på med och slår igång någonting med till exempel Gloria Gaynor - I will survive (; Ciara - Like a boy, Sheryl Crow - If it makes you happy, Beyonce - Irreplaceable eller kanske till och med Darin - Perfect.

Vilket är mycket smartare än att sitta och deppa. Visserligen sägs det att vara bra att gråta, för genom att gråta helar du kroppen.

Så ge ditt psyke denna lilla stund och bara ut med det. Men sitt inte och älta saker när du kan gå vidare och få ett slut på det som gjorde dig så pass ledsen att du faktiskt ordligt, bröt ihop.

Alla går vi igenom hemskheter, och alla tar vi oss igenom. För det är väl som vi säger?

Efter regn kommer solsken *



Nu väntar iaf min hund massor massor massor på att vi ska ta oss en till prommis! Hon har till och med gått och tagit på sig selen! :) nä, skämt åsido.. Hon har hämtat den dock. Hon har även lagt den PÅ min fot.
Så det är bäst jag kilar nu.. Gjorde misstaget att säga "Ska vi ta oss en prommis Xena?!?!" Innan jag hade skrivit klart här.. Suck..

Tommy ringde precis och sa att han satt fast mellan pite och lule..

tommy ringer..

Jag - HALLÅÅ!
Tommy - Tjabba! (tror jag han sa)
Tommy - Vad gör du?
Jag - Ehm.. tjae, uppdaterar bloggen.. dudå?
Tommy - hehe.. jag sitter fast...
Tommy - ..i bilen... på vägen mellan pite och lule
Jag - HAHA Va?? (tänkte han hade fått soppatorsk eller nå, så var påväg att brista ut i skratt.)
Tommy - Ja, det är nån som har krockat längre fram, så här sitter jag.
Tommy - har suttit här i en kvart nu.. (säger tommy mycket surt)
Jag - Haha! Och du lär säkert få sitta 20 minuter till!
Tommy - Jajaja.. jag kommer sen..


Hur som helst.. Jag hoppas att olyckan inte var allvarlig.. Så hemskt.. Det ber jag för..

Nu ska jag dricka ett glas vatten, och sen klä på mig en massa kläder, och sticka ut på en prommilommis!


Smell ya later,.-^^

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Emma

Precis, nå sånt skrev jag också i min blogg. Jag sitter och ältar en grej (du vet vad jag menar, vännen som inte är min vän?). Jag kan fortfarande inte släppa det, men jag går inte och tänker på det lika mycket som jag gjorde just då. Varför må dåligt när jag KAN välja att må bra? =/ Jag kommer hem på söndag, då tycker jag att vi kan göra någonting :) Om du nu inte är bakis? Det ska jag sätta stopp för, du ska vara nykter i helgen - sympati för mig ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback